Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Jak posílit střed těla? Vyzkoušej tyto 3 cviky!

Co je to střed těla a proč bychom se měli zaměřit na jeho posílení, jsme si již prošli v rámci článku Střed těla. Nyní se s vámi chci podělit o mé tři oblíbené posilovací cviky. Pokud si nejste čímkoliv jistí, velmi doporučuji cvičení konzultovat s fyzioterapeutem, který Vám může poradit a upravit cvičení přímo vašim potřebám. Všechny cviky jsou pouze návrhem pro posílení středu těla, pokud máte problém s bolestmi zad či jiné zdravotní potíže, důrazně doporučuji návštěvu odborníka.

Cvik 1 – pozice medvěda

Kouzlo tohoto cviku je v tom, že je skvělý nejen pro posílení středu těla, ale i pro zlepšení stability lopatek a ramenních i kyčelních kloubů. Začněte v pozici na čtyřech, kolena zhruba pod kyčelními klouby a ruce pod ramenními klouby. Ramena jsou odtáhněte od uší a lopatky přilepte k zádům. Hlavu držte v neutrální pozici. Po nastavení do této výchozí pozice se nohama opřete o špičky a zvedněte kolena pár centimetrů nad podložku. V této pozici vydržte několik sekund.

Cvik 2 – pozice 3. měsíce

Tentokrát začněte v pozici na zádech, zvedněte a pokrčte dolní končetiny. Kolenní klouby mějte zhruba na úrovni kyčelních kloubů, ale mohou být lehce širší. A pokud cítíte, že se prohýbáte v oblasti beder, přibližte kolena o kousek blíže směrem k trupu. Horní končetiny dejte do předpažení, lokty úplně nepropínejte a ruce uvolněte. V této pozici vydržte. Případně můžete přidat pohyb končetin, kdy střídavě pokládáte protilehlou horní a dolní končetinu, ale dejte pozor na prohnutí v zádech.

Cvik 3 – posílení vsedě s pokrčenými koleny

Tento sed se provádí vsedě, kdy pokrčíte dolní končetiny a narovnáte se. Trup mírně zakloníte tak, abyste cítili aktivitu středu těla. Horní končetiny znovu předpažte, lokty nepropínejte naplno a hlavu držte v neutrálním postavení. V této pozici začněte v kyčelních kloubech pomalu zaklánět trup a poté se pomalu vracejte zpět do výchozí pozice. Pozor na zvedání ramen k uším a prohýbání v zádech.


autor: Veronika Blektová
fotografie: Lucie Bašniarová

Nemůžeš se našich článků nabažit? Přihlaš se k odběru

Každý měsíc ti zašleme výběr těch nejlepších článků přímo na tvůj e-mail

Přečti si naše další články

Priorita zdraví

Proč někteří lidé denně potřebují citáty slavných k nakopnutí a jiní ne? Jak to, že se někomu ráno vstává lehce a někdo potřebuje pět budíků, aby se zvedl z postele? Proč se jeden podívá

Přečti si víc

Chceš dostávat naše články přímo do mailu? Tak se přihlaš k odběru!

Děkujeme ti za odebírání
našeho newsletteru

Každý měsíc se můžeš těšit na vybrané články,
které ti pošleme přímo na tvůj zadaný mail.