Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Jarní vege oběd

Přicházející jaro – rozkvetlé louky, teplejší večery a cvrlikající ptáci rozhodně nevolají po těžkých jídlech, jako je například svíčková. Neustále také slýcháme, že bychom hlavně z ekologických důvodů měli snižovat příjem masa. Jak? Maso můžeme nahradit třeba vejci. Abychom je ale nejedli stále dokola, můžeme sáhnout po rostlinných alternativách.

Dnes se nebudeme bavit o často opěvovaném tofu, ale o velmi podobném výrobku, kterým je tempeh. Jaký je mezi těmito dvěma potravinami rozdíl? Tím nejzásadnějším, který mě většinou přinutí sáhnout spíše po tempehu, je fermentace. Tofu je vyráběno z nefermentované sóji, zatímco tempeh se vyrábí fermentací sójových bobů. Fermentace neboli kvašení (ale pozor, ve vědeckém políčku můžeme mezi těmito dvěma výrazy nalézt mírné rozdíly) je proces, při němž na daný produkt působí příznivé a za správných podmínek námi chtěné mikroorganismy. Proto je syrový tempeh (tempeh natural) bíle porostlý. Nemusíte se tedy bát, že by to byl nežádoucí jev, a můžete si ho s chutí dát. Osobně raději volím tempeh marinovaný – ten je bez bílého povrchu. Na trhu najdeme také tempeh uzený a smažený. Tyto druhy bývají chuťově výraznější, zatímco již zmiňovaný marinovaný je jemnější. Je proto dobré všechny druhy nejprve vyzkoušet, abyste našli svého favorita.☺ 

Významnou ingrediencí našeho receptu je aktuálně dostupný chřest. Zajímá tě o něm něco víc? Mrkni na článek, který napsala naše Sába a Adél.

Ingredience:

  • kapka řepkového oleje na smažení
  • cibule
  • špetka soli
  • marinovaný tempeh
  • cuketa (množství dle preference)
  • půlka balíčku chřestu
  • půlka plechovky kukuřice
  • šťouchané brambory s jarní cibulkou (2 cibulky), cca 2 lžíce mléka


Postup:

Na pánvi s kapkou řepkového oleje necháme zesklovatět cibuli a přidáme marinovaný tempeh. Po pár minutách restování přidáme nadrobno nakrájenou cuketu a na kolečka nakrájený oloupaný chřest a osolíme. Nakonec přidáme kukuřici a restujeme pár minut. Servírujeme se šťouchanými brambory s jarní cibulkou a trochou mléka pro zjemnění.

Dobrou chuť!


autor a fotografie: Lucie Bašniarová
food styling: Anna Cecoi

Nemůžeš se našich článků nabažit? Přihlaš se k odběru

Každý měsíc ti zašleme výběr těch nejlepších článků přímo na tvůj e-mail

Přečti si naše další články

Slovníček emocí: zahlcení

Je pocit přetížení či pohlcení. Řada z nás ho popisuje jako „plnou hlavu myšlenek, která nejde vypnout.“ Zahlcení – ať už emoční, či informační – v nás vyvolává různé pocity. Přichází, když je toho

Přečti si víc

Chceš dostávat naše články přímo do mailu? Tak se přihlaš k odběru!

Děkujeme ti za odebírání
našeho newsletteru

Každý měsíc se můžeš těšit na vybrané články,
které ti pošleme přímo na tvůj zadaný mail.